♡ Sporten en Gezond Leven



Vandaag ga ik het even kort hebben over sporten en gezond leven. Ik ben namelijk zelf net begonnen om samen met Liza 2 keer per week naar de sport school te gaan. En ik wilde daarom jullie vertellen over hoe je je fijner kunt voelen en meer motivatie kunt krijgen voor wat je wilt bereiken.




1. Veel water drinken

Dit is volgens mij over goed voor. Een mooie huid, een mooi lichaam, noem maar op. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het slecht is om anders half tot 2 liter water per dag te drinken. Ik heb namelijk opgezocht wat het beste voor je is en dat is inderdaad anderhalf tot 2 liter water. Als je water drinkt in plaats van bijvoorbeeld cola is dit ten eerste beter voor je tanden. Cola bevat veel suiker dat je tanden aan kan tasten, dit heeft water niet. Ook heeft cola redelijk veel calorieën. Dit heeft water niet. En als laatste helpt water bij het krijgen van een mooie huid, en wie wilt dat zou niet.



2. Stoppen met het eten van junk food / snoep

Dit is natuurlijk een lastig punt. Ik hou namelijk heel erg van om af en toe een big mac te eten. Hier zitten alleen maar liefst 495 calorieën in. En dan gaan we het maar niet hebben over hoeveel vet erin zit.    Dit is natuurlijk niet gezond. Elke dag gevarieerd eten is heel belangrijk. Dus de ene dag bijvoorbeeld soep, de andere dag boerenkool en ga zo maar door. Probeer ook veel fruit te eten als een tussendoortje. Ik vind persoonlijk dat je af en toe wel eens één chocolatje mag pakken. Dat zal niet het einde van de wereld zijn. Probeer gewoon minder junk food en snoep te eten en daar kom je al een heel eind mee.



3. Sporten ( sportschool of thuis)

Sporten is heel belangrijk. Je kan gaan voetballen, tennissen enzo voort. Dit zorgt ervoor dat je lichaam weer lekker beweegt en je je energie kwijt kan. Ook fietsen naar school kan je gebruiken als een work-out. Je kan ook thuis gaan sporten. De sportschool kan namelijk heel duur zijn. Het goedkoopst wat je kan krijgen is volgensmij 25 euro per maand. En dat is niet goedkoop. Je kan ook thuis achter de Wii als je die hebt met Wii fit. Of het gebruik maken van YouTube. Er zijn hele goede video's van Tammy ( haar video's heten volgensmij Workout With Tammy) en die helpen je bij het trainen van je spieren. Maar draag vooral geen make-up. Dit kan er voor zorgen dat je poriën verstoppen.



4. Veel lopen / fietsen

Lopen kan ook heel goed voor je zijn. Ik ga zelf vaak wandelen met mijn moeder door het bos. Dat is gezellig en je traint ook nog eens je benen. Lopen blijkt een van de beste dingen te zijn voor je lichaam, net als rennen/hardlopen. Je kan ook met je hond gaan lopen. Des te leuker is het voor jou. Of zet een lekker muziekje op. Dan gaat de tijd zo voorbij. Fietsen is ook heel goed voor je. In de sportschool is fietsen ook een van de belangrijkste dingen. Je traint namelijk niet alleen je benen maar heel je lichaam. Als je fiets met je trappen met je benen en dit zet je aan door met je boven lichaam naar beneden te duwen. Zo werk je dus aan je hele lichaam eigenlijk. En ook aan je conditie.



5. Hou je doel voor ogen

Door een doel voor jezelf te zetten zal je zien dat je veel meer plezier krijgt in wat je doet. Neem alleen niet gelijk een te moeilijk doel. Stel je weegt nu 65 kilo. En je wilt heel graag afvallen en wat lichter worden. Dan kan je niet zeggen ik ga in een week terug naar 55 kilo. Dat is gewoon niet te doen en het is ook niet gezond. Ga in kleine stapjes. Bijvoorbeeld een halve kilo per week. Dat is best nog te doen. Laat je des noods helpen door een van je vriendinnen of misschien wel je moeder. Mijn moeder helpt me altijd enorm als ik even niet meer weet wat ik moet doen.

Hebben jullie nog meer tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten